8 клас

 Шановні восьмикласники розпочинайте вивчення нової теми згідно дати які вказані для кожної групи , для цього потрібно прокрутити в низ. Уважно опрацювати матеріал та виконати домашнє завдання. Інші теми будуть пізніше доповнюватись. 

Фото виконаних робіт надсилати на электрону адресу tetianaa14@gmail.com 

Ілюстрації і анімаційні картинки, опубліковані в цьому блозі, взяті з відкритих джерел Інтернету і використовуються виключно в некомерційних цілях.



10 урок

15.11.22.(Соколівське ЗЗСО)

06.11.22(Іванівська філія)

Об’єкт проектної діяльності №2:Прикраса з бісеру

Тема: Асортимент виробів із бісеру. Поєднання кольорів у бісероплетінні. 

Практична робота: Ознайомлення з інструментами та матеріалами.

9 урок

08.11.22.(Соколівське ЗЗСО)

06.11.22(Іванівська філія)

Об’єкт проектної діяльності №2:Прикраса з бісеру

Тема: Історичні відомості про походження, виробництво і застосування бісерного рукоділля. Методи проектування: комбінаторика.

Практична робота: Пошук моделей-аналогів

Сьогодні на занятті ми з вами будемо вивчати дуже цікаву тему, але перед її оголошенням я хочу щоб ви відповіли на такі запитання:

 Що означає для вас всім відома фраза  « ...краса врятує світ»?  

*      Що ви розумієте під словом краса?

*      Як краса може врятувати світ?

*      А чи може ось така малесенька намистинка (бісеринка) врятувати світ?

Молодці. Сама по собі намистинка врятувати світ не може, але якщо цю намистинку об’єднати ще з деякою кількістю таких самих або інших наместинок, то можна зробити  красивий виріб, який вже в свою чергу врятує світ.

      У мене до вас є таке запитання, можливо з вас хто не будь, вже мав справу з бісером? А чи знаєте ви які вироби з бісеру бувають (прикраси, квіт, дерева, будівлі…)

Мотивація пізнавальної діяльності учнів

Я думаю багато хто з вас стикався с такими проблемами як, що подарити подрузі чи родичам на день народження? Чим прикрасити кімнату, чи навіть одяг? Тому все частіше і частіше ми згадуємо про домашнє рукоділля та художні промисли, звертаємося до виробів безіменних майстрів, які створювали чудові предмети домашнього вжитку та одягу.

В наш час своє відродження переживає, бісерне рукоділля. Ручна праця почала цінуватися в сучасному світі. Техніка бісероплетіння напрочуд різноманітна і дає можливість виявити творчість не лише в способах  виготовлення виробів, а й у виборі матеріалу.

Чудові та незабутні вироби з бісеру. Дивлячись на гарні яскраві візерунки, примхливі композиції, в яких своєрідно відображаються фантастичні, казкові, а іноді й реальні зображення. Тому темою нашого сьогоднішнього уроку є: «ІСТОРІЯ ВИНИКНЕННЯ БІСЕРУ. ВИДИ БІСЕРУ. ВИДИ БІСЕРНОГО РУКОДІЛЛЯ.»

1.     Історія походження, виробництва і застосування бісеру

Бісер має дуже цікаву історію. Ще з давніх часів люди як обереги носили різноманітні мушлі, зуби, кістки тварин, камінці, кульки глини, насіння рослин. З часом люди навчились обробляти камені, метал, так з’явилися перші прикраси з цього матеріалу.

Батьківщиною бісеру вважають Давній Єгипет. Існує дуже цікава легенда про виникнення скловиробництва. Її вперше описав античний історик Пліній Старший у I ст. «Одного разу, в дуже далекі часи, фінікійські купці везли по Середземному морю вантаж видобутої в Африці природної соди. На нічліг вони висадилися на піщаному березі і почали готувати собі їжу. За відсутністю під рукою каменів обклали багаття великими шматками соди. Вранці, розгрібаючи попіл, купці виявили чудовий злиток, який був твердий як камінь, горів вогнем на сонці і був чистий і прозорий, як вода. Це було скло».

Так, майже 6 тисяч років тому виникло склоробство і з’явилися скляні намистини різних форм і розмірів. Завдяки вдосконаленню технології з часом намиста ставали дедалі дрібнішими. Так з’явився бісер — дрібні круглі або багатогранні, злегка сплюснуті намистини з отворами для протягування нитки. Бісер виготовляли в Єгипті з непрозорого (глухого або пастового) скла, який арабською мовою називали бусра або бусер. Співзвучно з сучасною назвою — бісер.

Давні єгиптяни першими навчилися виготовляти бісер, плести нитками намисто, нанизувати браслети й оздоблювати бісерними сітками сукні.

З Давнього Єгипту та Сирії виробництво скла, намиста і бісеру поширилося в Римську імперію, де в I ст. до н. е. в Олександрії — новому місті, закладеному Александром Македонським (на південно-східному березі Середземного моря, в західній частині дельти річки Нілу), був винайдений спосіб видування різних предметів за допомогою очеретяної або металевої трубки.

З появою способу видування змінився і процес виготовлення намиста і бісеру. Їх робили не тільки зі скляної нитки, а й з пустотілих скляних трубочок-дротиків, які майстер-склодув видував із краплі розплавленого скла.

У IV–V сторіччі до н. е. сармати і скіфи прикрашали одяг і взуття, предмети жіночого туалету вишивкою бісером, а з початку н. е. — і давні слов’яни.

З часом удосконалювалася технологія виготовлення скла і в II тисячолітті до н. е. з’явилося напівпрозоре скло, а в I ст. до н. е. люди навчилися варити скло прозоре, безбарвне і забарвлене.

З VI сторіччя центром художнього виробництва зі скла стає Візантія.

Найбільшого розквіту виготовлення виробів із бісеру досягло у Венеції на початку Х ст.

Скляне мистецтво оселилося тут на цілі сторіччя, не знаючи суперників! Венеціанський бісер, ці piccoli lavori di vetro, поширилися на весь світ і приносили колосальні прибутки Венеціанській республіці. Вона постачала бісер на Схід і Захід, де його обмінювали на золото, прянощі, шовк; народи Африки його використовували як розмінну монету. Величезний збут бісеру йшов до Європи, де існували склади бісеру і влаштовували бісерні ярмарки.

Після відкриття Америки і встановлення морського шляху до Індії на зміну скляним майстерням приходять скляні заводи, що будуються в XVI–XVII ст. в Іспанії, Португалії, Нідерландах, Англії і у Франції. Але Венеція, як і раніше, залишається головним постачальником бісеру в Америку, Індію, країни Океанії, Європи. Американські індійці оздоблювали вишивкою з венеціанського бісеру святковий одяг, пояси, взуття, сумки тощо.

Здавна було відомо склоробство і в нашій країні, про що свідчать розкопки давніх курганів і городищ, а також письмові джерела. Давньокиївським ювелірам були відомі секрети виготовлення різнокольорових емалей, які є певною категорією легкоплавкого прозорого або заглушеного скла.

Уже в IX ст. в Києві існували невеликі майстерні з виготовлення скляного посуду, предметів побуту і прикрас, мозаїчних смальт і кольорових емалей. Пізніше з Києва склоробство поширилося до Чернігова, Володимира, Рязані, Галича, Полоцька та інших міст.

У Київській Русі (ІХ–ХІІ ст.) жінки і діти носили скляне намисто і браслети різної форми та кольору.

У кінці XVIII — початку XX століття, в період розквіту бісерного рукоділля в багатьох країнах світу і в Росії, разом з привізним використовувався бісер, виготовлений у невеликих кустарних майстернях Київської, Московської, Казанської та інших губерній для потреб місцевих ювелірів, ремісників і рукодільниць. У другій половині XIX ст. були винайдені машини для виготовлення бісеру, завдяки чому значно знизилася його вартість. Але поступово, у зв’язку із занепадом всілякого рукоділля знижується і виробництво бісеру. Зникають дрібні сорти, зменшується кількість кольорів і відтінків, бісер стає грубішим.

Новий етап в історії бісероплетіння почався з виробництва бісеру в Японії. 1949 р. була заснована компанія Miyuki, а 1957 р. з’явилася компанія TOHO. Обидва виробники випускають бісер вищої якості і постійно поповнюють свій асортимент новими формами і відтінками.

Використання бісерного рукоділля у сучасній моді — це нове звучання невичерпного джерела натхнення, тисячолітньої краси і мудрості. На подіумах різних країн світу можна побачити одяг, взуття, аксесуари, оздоблені бісером, стеклярусом, намистинками, конусами, біконусами, штучними діамантами, діамантами Сваровськи. Валентин Юдашкін використовує вишивку бісером та об’ємні бісерні елементи в оздоблені одягу. Численні бісерні торочки і висульки прикрашають сукні від Емануеля Унгаро. У моделях Бернарда Пері оздоблення бісерними торочками і висульками схоже на водопад та язики вогню. Жан Поль Готьє прикрашає бісером і намистинками сумочки, а Омар Версолато — пояси і комірці. Христіан Лакруа виготовив із бісеру деякі елементи жакетів і брюк, а Пако Рабан — цілу сукню. Такі метри світової моди, як Ів Сен Лоарн, Жан Поль Готьє визнають, що їх до творчості надихають зразки бісерного мистецтва.

Зараз ми з любов’ю відроджуємо мистецтво бісерного рукоділля, бісерної скульптури і поряд із сучасними технологіями воно набуває нового життя і мандри бісеру продовжуються.

Гердани

Браслети

Д/З: Знайти моделі-аналоги та  схеми до них.














Об’єкт проектної діяльності №3: «Мій одяг – мій імідж»

Маркування розмірів

Догляд за одягом, взуттям та дотримання відповідних санітарно-гігієнічних вимог.

Добір одягу та взуття з урахуванням власних параметрів та потреб. Догляд за одягом, взуттям та дотримання відповідних санітарно-гігієнічних вимог.

НАШАЗОВНІШНІСТЬ. Мода. Стиль. Смак. Імідж.

35 урок

07.06.22.(дівчата), 10.06.22(хлопці)

06.06.22(Іванівська філія)

презентація робіт

34 урок

31.05.22.(дівчата), 03.06.22(хлопці)

06.06.22(Іванівська філія)


Д/З: Виготовити штучні квіти

33 урок

24.05.22.(дівчата), 27.05.22(хлопці)

30.05.22(Іванівська філія)

Технологія виготовлення квітів з фоамірана



Д/З: Виготовити штучні квіти

32 урок

17.05.22. (дівчата), 20.05.22(хлопці)

23.05.22(Іванівська філія)

Об’єкт проектної діяльності №6: Текстильні квіти

Основна технологія: Технологія виготовлення штучних квітів.

Тема уроку:Штучні квіти – вид декоративно – ужиткового мистецтва. Короткі  історичні

    відомості про розвиток мистецтва штучних квітів. 

Квіти – невичерпне джерело натхнення! Це – прикраса нашої планети. Іноді кажуть, що відсутність квітів вдома вказує на брак смаку хазяїна.Все, що є гарне в природі, людина полюбляє копіювати.І квіти – не виняток. Невичерпна краса живої природи надихає нас на створення штучних квітів. Вишукані троянди, скромні ромашки, вогняні маки, тендітні орхідеї  прикрасять вашу оселю, одяг, зачіску, створять неповторний святковий настрій.Тільки уявіть собі: біле святкове вбрання, декороване трояндами з ніжно-білого шифону  чи в’язана кофтинка, прикрашена квітами з хутра, або улюблена сумочка, прикрашена червоними лілеями зі шкіри…Якщо вам здається що це до снаги лише тільки відомим дизайнерам, то ви помиляєтесь. Одяг, оздоблений модними, красивими елементами,  які виготовлені власноруч ,не тільки виявляє індивідуальність, а й свідчить про  майстерність його власника. Я довго не розмірковувала над  вибором виробу для виготовлення, вирішила, що це буде  штучна квітка-брошка, яка не тільки прикрасить одяг, але й розставить модні акценти в аксесуарах. Для виготовлення проекту  я склала план роботи.

  1. З історії виготовлення штучних квітів.

З давніх часів існує тяга людини до прекрасного, прагнення прикрасити свій побут квітами. Своїм зачаруванням вони несли і несуть радість, пробуджують неймовірні почуття, піднімають настрій, скрашують горі, покращують працездатність, супроводжують нас у важливі хвилини життя, будять фантазію. Коли не вистачає слів або вони недоречні, саме квіти приходять до нас на допомогу. Квіти - це символ неминущого буття, символ справжнього, нагадує, що людина завжди був і залишається гармонійною частиною природи, невід'ємною її складовою.Робити штучні квіти люди навчилися давно. У Стародавній Греції і Стародавньому Китаї вміли виготовляти прекрасні квіти з порцеляни і золота. Квіти робилися з глини, пір'я, пергаменту, емалі на металі та інших матеріалів, дорогих і дешевих.

У Європі штучні квіти отримали широке поширення з XVI століття. Ними прикрашалися інтер'єри палаців, сукні та костюми, капелюхи і зачіски. Так, в Італії знатні дами носили в волоссі квіти із золотої фольги або закручених стрічок. Такі квіти просочувалися пахощами і коштували не дешевше хороших коштовностей, проте вони були мало схожі на живі рослини.

На відміну від придворних кравців, які робили квіти зі стрічок, ченці в Італії створювали справжні шедеври, що нагадували справжні квіти. Чудовими букетами прикрашали статуї Мадонни. На жаль, судити про мистецтво італійських ченців можна тільки за письмовими свідченнями сучасників, так як не один з тих чудових букетів до наших днів не зберігся.

 З 1655 домініканські ченці, котрі виготовляли штучні квіти, вперше застосували желатин з риб'ячих хрящів. Їм стали просочувати тканини, призначені для квіткових пелюсток. Квіти вміли робити не тільки ченці, а й аристократи, які вважали це рукоділля цікавим дозвіллям.

В кінці XVI століття французький король Генріх IV ввів посаду придворного плюмазьєра - майстра з виготовлення квітів з пір'я птахів. Плюмазьєри робили букети для вівтарів, квіткові гірлянди для прикраси парадних залів і королівських спалень. При дворі французького короля використовувалися і квіти з шовкового газу і плісированого шовку, привезені з Італії, а так само китайські квіти з найтонших стрічок.

У XVIII столітті в моду ввійшли розкішні штучні квіти, посипані золотою або срібною пудрою і вставками з дорогоцінних каменів: перлів, діамантів, сапфірів, смарагдів. У цей час законодавицею моди на прикраси з квітів стала Франція. У 1738 році в Парижі почав працювати талановитий майстер з виготовлення квітів, глибоко вивчав хімію, ботаніку та інші науки. Саме він винайшов інструменти, до цих пір застосовуються в квітковому ремеслі. Він же придумав нову технологію фарбування. У кінці XVIII століття майстерні з виготовлення квітів працювали не тільки в Італії та Франції, але і в Швейцарії, Саксонії, Богемії.

По всьому світу славилися прекрасні твори майстрів Китаю. У цій країні ремесло з виготовлення штучних квітів розвивалося з XIII століття. Квітами з щілинка, пташиних пір'я, папери прикрашалися зачіски і житла. Майстерність, з яким були виконані ці квіти, вражало європейців. Тільки в XIX столітті паризькі ремісники змогли забрати пальму першості у китайців, та й то ненадовго, до середини XX століття, коли почався новий пік популярності штучних квітів.

У першій чверті XIX століття інтерес суспільства до природничих наук сприяв створенню майже не відрізняються від натуральних кольорів: маргариток, незабудок, волошок, братків. Такі "живі" квіти прикрашали капелюхи, корсажі, накидки, спідниці і навіть парасольки.

У кінці XIX століття мода на штучні квіти зійшла нанівець. Дами почали прикрашати себе живими рослинами: магноліями, камеліями, орхідеями. Вміщені в маленькі непомітні ємності з водою, квіти не в'яли на багатогодинних балах. У ті роки штучні квіти прикрашали лише народний костюм або використовувалися на святах.

У Росії справжній квітковий бум вибухнула в 1930-х роках, коли у Великому Театрі пройшов балет "Червоний мак" композитора Глієра на тему китайської революції. Саме тоді з'явилися духи і одеколон "Червоний мак" з пряним східним ароматом, а червоні маки з щілинка і оксамиту стали прикрашати капелюхи, плаття, пальто. Умілі майстрині, які виготовляли штучні квіти, без роботи не сиділи.

У 1960-х роках штучні квіти втратили колишню популярність. У моду ввійшли вони вже в наш час, коли композиції та букети з квітів стали застосовуватися для оформлення інтер'єру житла і офісів. Зараз оздоблювальні квіти використовують для прикраси суконь, костюмів, капелюхів та зачісок; декоративними квітами прикрашають вітрини магазинів, сцени, карнавальні ходи і свята. Штучні квіти розділяють з людьми не тільки радісні, а й сумні події: без них не обходиться жоден траурний вінок.

Штучні квіти знову улюблені нами, однак дорогою оксамит, натуральний шовк, пір'я птахів залишилися в минулому. Тепер квіти роблять в основному з недорогих матеріалів, найчастіше синтетичних.

Квіти – невід’ємна частина нашого життя. Вони здатні покращити настрій, з їх допомогою можна висловлювати почуття, підкреслювати урочистість моменту. Квіти виготовленні власноруч  – не в’януть. Створені з тканини, вони стануть чудовим доповненням до Вашої  вечірньої сукні, окрасою Вашої зачіски. Квіти будь-яких кольорів, відтінків і дизайну, з будь-якої тканини, виготовлені за бажанням замовника – ексклюзивна прикраса на свята. Подаруйте собі частинку квіткового настрою, зробіть свій  Випускний бал, День народження чи звичайну вечірку особливими!

Види штучних квітів , їх призначення. ( переглянути презентацію)

Д/З:Знайти моделі -аналоги та створити банк ідей.

31 урок

10.05.22.(дівчата), 13.05.22(хлопці)

16.05.22(Іванівська філія)

Об’єкт проектної діяльності №5: Моя зачіска

Основна технологія: Технологія добору зачісок.

Тема уроку: Підбір зачісок відповідно до форми обличчя

Правильно підібрана зачіска здатна перетворити у красуню будь-яку дівчину, а гарну дівчину зробити справжньою богинею. Віднайти свій ідеал не так вже й легко. Невдала зачіска або стрижка, яка не підходить до обличчя, потребує довгого виправлення та може коштувати багатьох нервів, тим не менш, майже всі дівчата експериментують з образом в пошуках ідеальної себе. Правильно підібрані за типом обличчя жіночі зачіски - це інструмент, який здатний радикально впливати на жіночу зовнішність. За його допомогою можна відволікти увагу від деяких нюансів зовнішності, які дівчина вважає неідеальними, наприклад, згладити форму обличчя, приховати вуха, візуально зробити не таким великим ніс, підкреслити переваги шевелюри, густину, красу та сяяння волосся.

Подробнее: https://kodi-professional.ua/uk/blog/podbiraem-prichesku-po-forme-litsa/


Яку зачіску вибрати чоловікові в 2022 році

Справжній чоловік повинен бути наділений інтелектом, силою і благородством. Ці чудові якості також повинні бути присутніми в зовнішньому вигляді. Тому виникає питання: як можна завершити красивий гармонійний стиль чоловіка. Багато хто віддає перевагу коротким зачіскам, так як вони майже не вимагають догляду, а також їх легко створювати вдома. Але насправді є безліч оригінальних чоловічих зачісок в самих різних стилях. Сьогодні ми допоможемо вам у виборі найкращої зачіски саме для вас з огляду на ваші особливості.

Варіанти стильних зачісок для чоловіків


Д/З:Визначте яка у вас форма обличчя, та підберіть собі зачіску. Замалюйте в зошит.

30 урок

03.05.22.(дівчата), 06.05.22(хлопці)

09.05.22(Іванівська філія)

Об’єкт проектної діяльності №5: Моя зачіска

Основна технологія: Технологія добору зачісок.

Тема уроку: Переваги натуральних рослинних засобів у догляді за волоссям.

ЧИМ КОРИСНА ДЛЯ ВОЛОССЯ ОРГАНІЧНА КОСМЕТИКА?Сучасний мас-маркет пропонує безліч засобів для догляду за волоссям. Левова частка цих засобів містить у своєму складі небезпечні для здоров'я людини компоненти: сульфати, парабени, силікони, штучні барвники та консерванти. Ніхто не попереджає нас про те, що при регулярному використанні ці речовини можуть накопичуватися в шкірі голови та призводити до неприємних наслідків. Напевно, ви вже чули про SLS (лаурилсульфат натрію). Це речовина, яка відповідає за піноутворення. З одного боку, лаурилсульфат натрію дійсно з легкістю змиває шкірний жир і видаляє бруд з волосся, але існує й інший бік медалі. З часом шкіра голови починає втомлюватися від великої кількості хімії і як наслідок виробляє більше жиру. В результаті волосся швидше забруднюється, тьмяніє та втрачає життєву силу. Можуть з'явитися лупа, свербіж, подразнення. Структура волосся пошкоджується, що призводить до його витончення та випадання.

Не принесуть користі нашому волоссю й силікони, які сьогодні дуже популярні в складі багатьох косметичних засобів. Вони можуть забезпечити миттєвий ефект блиску, волосся при цьому стане слухняним і буде добре розчісуватися. Але весь цей час силікони будуть накопичуватися в волоссі, обтяжувати його та поступово позбавляти природного здорового блиску і краси.

Щоб уникнути цих проблем фахівці все частіше рекомендують використовувати органічну косметику для волосся – шампуні, маски, бальзами, кондиціонери. І перше, про що потрібно знати: така косметика абсолютно безпечна для здоров'я людини. Молекули її натуральних компонентів за своєю структурою максимально наближені до молекул нашої шкіри і тому легко засвоюються. А це означає, що волосся і шкіра голови в повному обсязі отримають усе необхідне і корисне з органічного догляду.


Основні переваги органічної косметики для волосся:

 
Натуральный состав и полное отсутствие «химии»

Натуральний склад і повна відсутність «хімії» 

На відміну від звичайних засобів для догляду за волоссям, органічні не містять сульфати, парабени, синтетичні барвники, силікони та інші продукти переробки нафти. Склад органічної косметики збагачений ефірними оліями та натуральними рослинними екстрактами, безпечність і якість яких підтверджені міжнародними БІО-сертифікатами. Натуральні рослинні компоненти дбайливо доглядають за волоссям і шкірою голови, зволожують їх і насичують корисними мікроелементами. Всі рослини вирощуються в спеціальних екологічно чистих районах без використання ГМО, хімічних добрив і пестицидів.

    
Безопасна для окружающей среды
Безпечна для навколишнього середовища

Унікальні технології, які застосовуються в процесі виробництва органічної косметики, дозволяють звести до мінімуму негативний вплив на природу. Величезну увагу виробники приділяють і упаковці – в її основі екологічно чисті матеріали, які біологічно розкладаються, що робить її абсолютно безпечною для навколишнього середовища. Ви також не знайдете в складі органічної косметики інгредієнти тваринного походження. Така продукція ніколи не тестується на тваринах.

  Не викликає звикання до інгредієнтівНе викликає звикання до інгредієнтів

Як відомо, застосування традиційної (синтетичної) косметики для волосся може спровокувати залежність від її хімічних складових. Органічна продукція абсолютно нетоксична та не викликає звикання до своїх інгредієнтів. Завдяки цьому вона підходить для тривалого застосування та ідеальна навіть для найбільш чутливої шкіри голови. 


Що ще потрібно знати про органічний догляд за волоссям?

1. Органічний шампунь не дає такої рясної піни як звичайний, оскільки в його складі відсутній лаурилсульфат натрію. І це величезний плюс. В основі такого шампуню - м'які миючі компоненти, які дуже дбайливо і делікатно доглядають за волоссям і шкірою голови. А відсутність рясної піни жодним чином не позначиться на його миючих якостях. Органічний шампунь не просто добре вимиє голову, він ще й подбає про наше здоров'я.

2. Часто для того, щоб привернути увагу покупців, виробники синтетичної косметики позначають свої продукти як «натуральні» або «органічні». Але потрібно розуміти: виробництво справжньої органічної косметики потребує великих витрат, тому вона, як правило, є ексклюзивною і випускається невеликими партіями. Якщо ви хочете уникнути підробок і придбати засоби, які дійсно принесуть вам користь, краще звертатися до спеціалізованих магазинів. Не забувайте, що наше волосся, немов губка, вбирає в себе все, що ми на нього наносимо.

3. Якщо ви вирішили перейти на органічну косметику, не лякайтеся, якщо певний час вам буде здаватися, ніби ваше волосся виглядає «якось не так». Це тимчасове явище. Волоссю потрібно позбутися від токсинів і впливу агресивних елементів, які воно отримувало з синтетичної косметики. При регулярному використанні органічні засоби забезпечать вам результат на довгий час та істотно поліпшать стан вашого волосся. Волосся насититься корисними елементами і в результаті стане міцнішим, пружним і об'ємним, матиме по-справжньому здоровий вигляд і блиск.


Важливо: ддля досягнення максимального ефекту догляд за волоссям обов'язково повинен бути комплексним. І набагато краще, коли маски, бальзами або кондиціонери будуть того ж бренду, що й шампунь. Це дозволить компонентам, що входять до їх складу, доповнювати і посилювати дію одне одного.

Практична робота: Розрізняє та добирає рослинні засоби для догляду за волоссям.

Д/З:записати в зошит всі переваги натуральних засобів.

29 урок

26.04.22.(дівчата), 29.04.22(хлопці)

02.05.22(Іванівська філія)

Об’єкт проектної діяльності №5: Моя зачіска

Основна технологія: Технологія добору зачісок.

Тема уроку: Із історії зачісок. 

Перегляньте Презентацію еволюції зачісок 
Д/З: замалюйте зачіски які найбільше сподобалися вам.

28 урок

19.04.22.(дівчата), 22.04.22(хлопці)

25.04.22(Іванівська філія)

Об’єкт проектної діяльності №8: Писанка

Основна технологія: Технологія виготовлення писанок.


Готуємось до Великодня,  прикрашаємо оселі!

Допомагаємо мамам в приготуванні святкового столу!

ідеї для 5-9 класів.

https://www.youtube.com/watch?v=umPe9JJTqWw

https://www.youtube.com/watch?v=PXNu9FQFLxY

https://www.youtube.com/watch?v=I5THwayoGR8

 Також черпайте ідеї в інтернеті, можна виконувати роботи з паперу чи картону, фетру, фоамірану та природніх матеріалів. Включайте метод фантазування. 

Фото виконаних робіт надсилати на электрону адресу tetianaa14@gmail.com 

27 урок

12.04.22.(дівчата), 15.04.22(хлопці)

18.04.22(Іванівська філія)

Об’єкт проектної діяльності №8: Писанка

Основна технологія: Технологія виготовлення писанок.

        Сьогодні ми познайомимось з новим видом декоративно – ужиткового мистецтва – писанкарством. 
На цьому уроці ми спробуємо спроектувати, проаналізувати майбутній виріб та створити композицію писанки.
Ви будете знати:
-         історію декоративно-прикладного мистецтва – писанкарства;
-         види виготовлення писанок різними техніками.
Ви будете вміти:
-         підбирати, готувати матеріали та інструменти для роботи;
-         виготовляти писанку з дотриманням технології.
Навчитесь цінувати:
-         звичаї, традиції українського народу.
-         інтерес та повагу до історичного минулого людства,  його легенд і вірувань (про яйце);
-         любов до народного мистецтва (писанкарства);
-         естетичний та художній смак.
Традиція писати писанки сягає своїм корінням в сиву давнину, коли людина була неподільною з природою. В ті часи все навколо було живим і вміло розмовляти. Щоб вижити серед могутніх стихій, потрібно було мати серце, чисте, як гірські води, а руку міцну, як гілля дуба, а ще знати дивовижну мову Всесвіту.
Згодом виникли символи, неначе букви тієї чарівної мови. Зображуючи їх на стінах печер, посуді та одязі, люди зверталися до сонця, вітру, води, землі. З часом ті послання почали писати на пташиному яйці.
Орнамент писанки  складається з поєднання певних знаків-символів та кольорової гами , що збереглися на Україні з давніх часів, як бачення та сприйняття навколишнього світу та  безмежжя Всесвіту. Символічних малюнків у писанках понад 100.
Символи на писанках 

 Д/З: Знайдіть цікаві факти про писанку та перешліть своїм друзям.
26 урок
тематична 

05.04.22.(дівчата), 08.04.22(хлопці)

11.04.22(Іванівська філія)

Об’єкт проектної діяльності №4: Текстильна лялька

Основна технологія: Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом.

Додаткова технологія: Технологія випилювання лобзиком.

Тема: Розрахунок собівартості. Догляд за виробом.

Мета:  навчальна: сформувати уявлення догляд за виробами інтер’єрного призначення, розширити й поглибити знання; оцінити рівень знань учнів за темою “Технологія виготовлення виробів інтер’єрного призначення ”;  розвивальна: розвивати логічне мислення, творчі здібності, дослідницьку активність;  виховна: виховувати, дисциплінованість при роботі, активність, старанність і акуратність, вміння самостійно здобувати знання.

Переглянути матеріал на "Народна освіта"

Як доглядати за ляльками ручної роботи 

Д/З: Скласти пам'ятку по догляду за своїм виробом.

25 урок

29.03.22.(дівчата), 01.04.22(хлопці)

04.04.22(Іванівська філія)

МАЙСТЕР-КЛАС.

    - Зараз ми проведемо майстер-клас з виготовлення текстильної ляльки-оберегу.

    Виготовлення текстильних ляльок дуже захоплюючий процес. Він відкриває безмежний простір для творчості і фантазії. Можна створити свою особисту ляльку- оберіг, зашифрувати в ній свої бажання за допомогою символів.

1 Інструменти та матеріали для роботи.

2 Послідовність виготовлення оберегу (відео майстер-клас)

 Повторення правил безпечної праці.

        Перед тим як приступити до практичної роботи ми повинні пригадати правила безпечної праці і санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання ручних швейних робіт.

Д/З: Виготовити ляльку з ниток

Підготувати рекламу  виробу;

*Скласти казку про свою ляльку-оберіг.

24 урок

22.03.22.(дівчата), 25.03.22(хлопці)

28.03.22(Іванівська філія)

 Тема: Технологія виготовлення текстильної ляльки-оберегу.

Мета: формувати практичні навички художньо – творчої діяльності учнів, поглибити знайомство  з народним декоративно -ужитковим мистецтвом, його символікою, оберегами; засвоїти прийоми виготовлення текстильних ляльок із мішковини; розвивати почуття прекрасного, художнього смаку; інтерес до історичної культури нашого народу, до перлин народної творчості; виховувати шанобливе ставлення до матеріальних і духовних цінностей українського народу та інших народів, що живуть в Україні.

Обладнання: відеоматеріали за темою заняття, комп’ютер, ножиці, заготовки для виготовлення виробів, роздаткові матеріали,  клей, повідомлення учнів.

Тип заняття:  майстер-клас.

 Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

       Сьогодні в Україні постала проблема розвитку традиційних  ремесел. Серед різноманітних виробів ремесел особливо поширеною є іграшка - оригінальна, самобутня. Вона прикрашає наш побут, вносить тепло і радість у наше життя, формує  естетичні смаки, є витвором мистецтва. Іграшка належить до унікальних явищ  культури. Вона є предметом дитячої гри, об’єктом творчості, сувеніром.

     А якщо вона зроблена своїми руками, то цінується ще більше. Саме на уроках трудового навчання ми вчимося створювати такі вироби своїми руками.

   Тому, сьогодні ми разом долучимось до мистецтва створення текстильних ляльок - оберегів.

      Раніше ляльок виготовляли зі старих ниток (розпущених шкарпеток, рукавиць, хусток), інколи — із льняних волокон, клоччя або рогози. Матеріал для ляльок було нескладно знайти. Це був старий крам або природний волокнистий матеріал. Пучки пряжі чи клоччя перев’язували, створюючи голову, а потім, поділивши навпіл, укладали кусок краму, який виконував функцію рук, i знову перев’язували, утворюючи тулуб. Таким чином, утворювалась проста лялька-мотанка. Деякі українці одягали ляльку в кольорові клаптики тканин та використовували різне оздоблення: вплітали стрічки у коси, пов’язували хустку, фартух, чіпляли намисто. Щоб виготовити таку ляльку, треба було витратити зовсім мало часу. Завдяки доступності матеріалу й простоті виготовлення волокниста іграшка набула поширення в Україні з XIX століття.

    Скажіть мені, будь ласка, чим відрізняється лялька-мотанка від вузликової ляльки?

     Відмінність між ляльками така: мотанки виготовляють переважно із волокнистих матеріалів, тобто з пряжі, а вузликові ляльки — із текстильних матеріалів в’язанням вузлів. Із вузлів виконані голова, руки, тулуб. Основа ляльки переважно виконується із світлої бавовняної тканини, а одяг завжди повинен бути кольоровим, із м’яких тканин — шовку, ситцю, штапелю. Процеси виготовлення отримали місцеві назви: «в’язати куклу», «крутити куклу», «робити ляльку».

  Клаптикові ляльки обгортали різнокольоровими клаптиками. Основним елементом одягу був фартушок, оздоблений барвистими стрічками, та головний убір: нареченої - вінок, заміжньої - очіпок, бабусі - хустина. Малечу виготовляли без головного убору, але з волоссям. Дуже поширені були ляльки-немовлята. Їх виготовляли без голки, зав’язували хусточкою та перев’язували гарними бантами. Інколи їх прив’язували до грудей жінки. Особливо поширені в Україні ляльки, які зображують немовлят у сповитку

   Їх, як і вузлові ляльки, виготовляли  без голки. Найвиразнішими ознаками ляльок-немовлят є обгорнена куском тканини, наче хусткою, куляста голова й сповита циліндрична основа.

Перегляд відеоролику «Добрі традиції. Лялька-мотанка»

-А які ви знаєте види сучасних текстильних ляльок?

      В теперішній час спостерігається активний розвиток авторської ляльки, серед яких найбільшою популярністю користуються текстильні. Найбільш розповсюдженими є «Тряпієнс», «Дахова», «Тиквоголівка», «Тільда», «Сніжка», «Вальдорфська», «Театральна», «Панчішно-текстильна» тощо. Кожна відрізняється своєю технікою виконання й видами оздоблення. Але, безперечно, виготовлення ляльок це дуже захоплюючий творчий процес, який займає особливе місце серед інших видів декоративно-прикладних ремесел.

Перегляд відеоролику «Такі всі різні і дуже красиві»                                             

 Практична частина уроку. Виготовлення ляльки - оберегу з мішковини.

    Вироби з мішковини — це красиві предмети інтер'єру, які вимагають мінімальних витрат часу і грошей.   Здавалося б, що можна зробити з грубої мішковини, яка призначається для пошиття мішків і виробів виключно технічного призначення? Однак все більша кількість дизайнерів і рукодільниць бачать в подібному матеріалі стильну і екологічну основу для творчості.

Ляльки з мішковини ручної роботи - це воістину шедеври.

З боку може здатися, що зробити їх непросто. Проте в кожну таку лялечку було вкладено не тільки час, сили і старання, але і частинка душі майстра.

Д/З: І сьогодні ви цілком можете зробити своїми руками ляльку із мішковини, прикрасивши тим самим будинок і поліпшивши настрій, як у процесі творчості, так і споглядаючи  на результати своєї роботи.

23 урок

15.03.22.(дівчата), 18.03.22(хлопці)

21.03.22(Іванівська філія)

Тема: Повторення. Історія появи текстильної ляльки Тільди.Конструктивні  матеріали, які використовуються для виготовлення ляльок.

Вперше ляльки Тільда вийшли в продаж в 1999 році, їх творцем є норвезька дизайнерка Тоні Финнангер. Однією з версій створення ляльки є те, що Тоні просто думала створити щось по-справжньому домашнє, затишне, тепле і рідне. В арсеналі у неї були невеликі клаптики світлих натуральних тканин. Недовго думаючи, Тоні пошила першу в світі невигадливу ляльку Тільду. Трохи пізніше вона випустила дві книги, пов'язані з виготовленням цих чарівних ляльок і відкрила в Норвегії магазин, в якому продавалися самі ляльки, а також викрійки і матеріали для виготовлення і декору ляльок.

Тоні зуміла створити цілий світ іграшок з тканини, які могли зачарувати з першого погляду простотою, витонченістю, зворушливістю. Пізніше з'явилися не тільки ляльки, але й звірята, які були одними з частин декору. Для їх пошиття застосовуються виключно натуральні тканини.

Особливості Тільди

Vidu kukol Tilda.jpg

Творцем цих незвичайних ляльок є Tone Finnanger. Починаючи з 1999 року ганчір'я лялька отримало широке розповсюдження по всьому світу. Найбільш впізнавані ознаки ляльки Тільди це маленькі очі у вигляді маленьких точок і рум'яні щічки.

Тільда не просто текстильна лялька, а ціла зареєстрована торгова марка. Сама Тільда, як і її ім'я захищені авторськими правами. Продукти цієї марки виробляються і продаються компанією Panduro Hobby.

У світі не знайти схожих ляльок Тильд так, як кожна лялька сама по собі індивідуальна.

Шиють такі іграшки найчастіше з бавовни, льону, тканини, шерсті, повсті, фланелі. Одяг робиться в «сільському» стилі вона проста, але при цьому дуже ніжна. Малюнок у тканини повинен бути простим — підійде смужка, клітинка, дрібну квіточку. Ще одна характерна особливість — тканини беруться світлі, ніжних забарвлень. Занадто яскраві, контрастні точно не підійдуть.

Як набивання іграшок застосовується синтепон, холлофайбер. Для обважнення фігурок їх тканинні тіла набивають навіть прожареною гречаною крупою.

Шиють їх і руками, і на машинці, тип шва і його щільність залежить зазвичай від тканини, з якого Тільда шиється.

Види ляльок Тільда

Дизайнерка Тоні Финнангер створила безліч чудових іграшок, покликаних прикрасити інтер'єр будинку і зробити його більш затишним. Існує велика розмаїтість ляльок: Коти — це милі створіння, що лежать на боці, а в руках тримають рибку або сердечко. Таку іграшку можна повісити на ручку двері, стіну, вікно, також можна використовувати як підхоплення для штор.

Курочки — ця традиційна Великодня символіка. Готову іграшку наряджають в красиву сукню або штанці і садять в кошик з яйцями.

Новорічні іграшки прикрасять вашу ялинку, яка заграє новими фарбами. Вони можуть виглядати як чобітки для подарунків, різдвяні зірки, сердечка, рукавиці, конячки і багато іншого. 

Ведмеді — це найулюбленіші і поширені дитячі іграшки, до яких так приємно притискатися і брати з собою у постіль.

Тільда і її характерні риси

Натуральні тканини: щільний бавовна, якісна бязь, льон, поплін, штапель.

Ніжні кольори.

Практично завжди тільда «в тілі», надмірна худорба неприпустима.

Яскравість образів, продуманість до найдрібніших деталей.

Корисність ляльки

Одним з головних плюсів у корисності цієї ляльки так це, те що вона розвиває моторику рук, при її виготовленні. Також одним з плюсів є те, що вона може стати відмінним подарунком на День Народження, так і на Великдень чи Різдво. Ну а найбільше такому подарунку може зрадіти діти, особливо піврічний так, як у ляльки крутяться руки, ноги. Для того щоб ще більше зацікавити вашого малюка можна наповнити ляльку різними дрібними намистинами, з допомогою яких у малюка буде розвиватися моторика рук.

Тільди може стати корисними для здоров'я ліками, якщо використовувати їх як подушечки-саше. У набивний матеріал можна додати паличку кориці, стручок ванілі, сушену цедру цитрусових фруктів, гілочку лаванди. Також можна набити диво-лялечку сіллю, просоченої сумішшю ароматичних олій. Можна просто набити Тільду сумішами запашних сухих трав (м'ятою, мелісою, липою, чебрецем). Іграшку рекомендується брати з собою у постіль — з нею сон стане міцним і корисним, не буде проблем із засипанням. Діткам теж можна укладати з собою в ліжечко ароматну симпатичну Тільду.

Ці іграшки дуже багатофункціональні починаючи від іграшки закінчуючи лікарським засобом.

Посилання

Практична роботаРобота з друкованими інформаційними джерелами, підбір моделей- аналогів. 

Д/З: знайдіть цікаві факти про ляльки Тільди. Підберіть моделі - аналоги ляльок які б ви хотіли виготовити.



 

 

 

 

 

 

 





Комментариев нет:

Отправить комментарий

 Шановні учні в зв'язку з переходом на дистанційне навчання прошу користуватися даним блогом.